Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie więcej skrzyżowań dwupoziomowych. Liczne zgłoszenia do programu PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie więcej skrzyżowań dwupoziomowych. Liczne zgłoszenia do programu PKP PLK
fot. PKP PLK
Ponad 50 wniosków złożono w pierwszym etapie programu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”. PKP PLK zamierzają wybrać spomiędzy nich inwestycje do zrealizowania i zawrzeć porozumienia w tej sprawie do końca roku.

5 lutego zakończył się nabór wniosków do pierwszego etapu projektu, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa poprzez likwidację przejazdów kolejowo-drogowych i zastąpienie ich skrzyżowaniami bezkolizyjnymi na terenie całej Polski. Wspólnie z jednostkami samorządu terytorialnego oraz zarządcami dróg zarządca infrastruktury prowadzi działania, które zwiększają bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym, a także poprawiają system komunikacji. Projekt ma także szczególne znaczenie w kontekście zdarzeń, do których dochodzi na przejazdach kolejowo-drogowych. Jego realizacja wpłynie na zmniejszenie liczby wypadków i incydentów drogowych, spowodowanych w 99% przez nieostrożnych kierowców, którzy łamią przepisy ruchu drogowego.

- Zakończenie naboru do pierwszego etapu projektu to ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Wdrażając te rozwiązania, chronimy życie i zdrowie uczestników ruchu oraz zwiększamy niezawodność i punktualność ruchu pociągów. Cieszymy się z dużego zainteresowania projektem i liczymy na dalszą współpracę z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg – mówi członek zarządu i dyrektor ds. strategii i rozwoju w PKP PLK Maciej Kaczorek.

Kwota przeznaczona na cały projekt to 861 mln zł. Zadanie zostało podzielone na dwa etapy. W ramach pierwszego etapu złożono ponad 50 wniosków, które zostaną poddane weryfikacji. Zadania do realizacji będą wybierane w formie konkursowej, a ocena zgłoszeń będzie oparta na analizie wielokryterialnej. W przypadku wystąpienia braków w dokumentacji wnioskodawcy zostaną wezwani do ich uzupełnienia. Ogłoszenie wyników pierwszego etapu i zawieranie porozumień z zakwalifikowanymi wnioskodawcami jest planowane na koniec 2025 r.

Jeszcze w tym roku, 5 sierpnia, rozpocznie się drugi etap projektu. Będzie on trwać do 5 lutego 2026 r. Wówczas zainteresowane podmioty będą mogły zgłaszać kolejne zadania do współfinansowania.

Projekt jest skierowany do jednostek samorządu terytorialnego i zarządców dróg zainteresowanych współfinansowaniem budowy skrzyżowań wielopoziomowych oraz poprawą przepustowości i bezpieczeństwa na zarządzanych drogach. Jego realizacja wpłynie także na zmniejszenie liczby zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych, poprawę płynności i przepustowości ruchu kolejowego. Dotyczy to również likwidacji „wąskich gardeł”, do których należą przejazdy kolejowo-drogowe, które w godzinach szczytu, przy dużym natężeniu ruchu (zarówno kolejowego, jak i drogowego), generują utrudnienia.

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w projekcie znajdują się na stronie PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Roman Czubiński 11 lutego 2025

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Pasażer

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 30 stycznia 2025

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Roman Czubiński 11 lutego 2025

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Pasażer

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 30 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5